Deze zomer zijn wij begonnen met de restauratie van onze Holder A55 met
voorlader.
Holder A55 bij aankoop:
Eerst hebben we de A55 weer netjes op zijn "benen" gezet. De banden die eronder
zaten waren verschillend en er zaten scheuren in. De velgen hebben we eerst
gestraald en daarna gespoten aangezien de banden er toch af waren.
Daarna maar eens proefrondjes rijden en de voorlader uitproberen. Hier te zien
bij de aanleg van de verharding van het showterrein.
Daarna begon het toch te kriebelen en moest de A55 er aan geloven. Hij moest gerestaureerd worden. Tijdens het werken met de A55 waren er een aantal dingen naar voren gekomen die aangepakt moesten worden: Speling op het knikpunt (axiaal lager?), verstuivers en de hefarmen. De A55 kreeg een grondige stoomcleaner beurt en ging de brug op. Daar werden eerst de losse onderdelen gedemonteerd en opzij gelegd. Eerst wordt het rijdende gedeelte aangepakt.
Op het knikpunt zat de nodige speling. Onder het stuurhuis zit de tussenbak waar
een axiaal lager in zit. Dit zorgt ervoor dat de trekker niet star is. De
functie van dit lager is te vergelijken met de pendel-as van een gewone trekker.
Foto's volgen..